вторник, 2 февраля 2016 г.

Дидактичні картки з української мови з теми «Іменник» 3 клас

Підготувала вчитель початкових класів КЗШІ №1 Парган С. М.
Картки містять тексти, завдання і вправи , що сприяють засвоєнню та закріпленню знань з теми «Іменник». Матеріал сприяє розвитку у молодших школярів уміння аналізувати, порівнювати робити висновки, забезпечує практичне засвоєння учнями знань та умінь з даної теми.
                                                           ІМЕННИК
К. 1
Прочитай вірш. Випиши іменники.
Волинь — казок і див країна,
Повір'їв, чарів сторона,
Ласкава, ніжна, мов дитина,
І наче все чогось сумна.
Пливуть волинські тихі ріки,
Стоять задумані бори,
І сонце ясне і велике
До них всміхається згори.


К. 2
Прочитай текст. Дай йому заголовок. Спиши. Підкресли іменники назви істот.
Вечір. Затулив нору борсук. Збирається спати. Заєць шукає густого кущика. А маленька білочка-вертуха по гі­лках стрибає. Що їй! Весело тарабанить дятлик у сосні. Роботу закінчує. Скоро полетить у дупло.

К. 3
Від іменників, що відповідають на питання хто?, утвори іменники, що відповідають на питання що?
Зразок:               
Хто?       Що?
                         журналіст   журнал
друг...
працівник ...
читач ...

К. 4
Спиши побажання. Знайди і підкресли іменники.
Здоров'я, щастя зичим не на рік,
        на все життя бажаєм щиро.
        Щоб радісним і добрим був ваш вік,
        з добром, любов'ю, спокоєм і миром.


К. 5
Прочитай вірш. Підкресли власні іменники.
А скажи, де край твій рідний?
Там, де неба круг погідний,
Там де сонце сяє ясне
На вкраїнські діти красні;
Де Карпат вершки високі,
Де потоків дна глибокі,
Де Дністер і хвилі Прута,
Де Дніпро, старий Славута.


К. 6
Прочитай речення. Допиши власні іменники
Я живу в місті_________________________ . Біля нашого міста протікає річка _________________ . Мою маму звати _______________,  ­­­­­­­                         а тата ______________. Сестричка_________________ ходить у дитячий садок.
У нас є кішка ________ і папуга ________________.
                                                                                                 .

К. 7
Виправ помилки. Запиши текст правильно.
Он пасіка. Коло пахучих лип михась. Біля тину песик булька. На вулику котик мурчик. Собака бровко скоса на нього поглядає. Хлопчик покликав друзів і разом пішли до Дідуся тараса.


К. 8
Запиши по кілька іменників за групами:
Назви міст:_________________________________________ .
Назви рослин:_______________________________________ .
Назви тварин:_______________________________________ .
Клички тварин: _____________________________________ .
Назви країн: _______________________________________








К. 9
Використовуючи карту України, випиши власні назви. Поділи записані слова на склади за зразком.
Зразок: Львів, Десна.





К. 10
Від імен утвори українські прізвища.
Зразок: Іван — Іванюк, Іваненко, Іванчук.
Петро —___________________________________
Степан —___________________________________
Павло — ______________________________________ 

К. 11
Допоможи тваринам вибрати собі кличку. Склади кілька речень з утвореними словосполученнями.

Кіт                                                Ромашка
Коза                                              Сірко
Корова                                         Зірка
Собака                                          Маркіз









К, 12
Які імена хлопчиків і дівчаток заховані у квадратах? За­пиши їх.


ПЕТРО

М0  НМС


РОМАН

А  Р  АА0


МИР0 Н

Р И  ДРФ


ПАВЛО

І  С   І Т І


ТАРАС

Я Я  ЯАЯ






К, 13
Прочитай текст. Підкресли власні іменники. Познач будову слова виділених слів.
Наталя Руденко і Катруся Лісова — подруги. Во­ни навчаються у третьому класі. Дівчатка дуже люб­лять читати. Щотижня вони бувають у бібліотеці, Бібліотекар Катерина Степанівна порадила третьоклас­ницям прочитати оповідання Миколи Трублаїні, байки Леоніда Глібова. Під час весняних канікул кращих чи­тачів бібліотеки повезуть на екскурсію до Львова.


К, 14
Випиши із речень іменники-антоніми.
Краще добрий кінець, ніж гарний початок.
Із щастя і горя скувалася доля.
Без праці нема й відпочинку.


К. 15
До іменника одного рядка добери з другого рядка іменник-антонім і запиши за зразком.
Зразок: доброта   - злість.
Доброта, юність, багатство, тепло, здоров'я.
Злість, холод, хвороба, старість, бідність*

Зі словом здоров'я склади і запиши спонукальне ре­чення.



К. 16
Знайди і згуртуй іменники, близькі за значенням. Запиши. Склади розповідне речення з будь-яким словом.
Дніпро, відвертість, щирість, Київ, прямодушність, Оксана, прямота, Говерла.


К. 17
Прочитай вірш. Знайди іменники, вжиті в переносному значенні.
Вийшов з бору боровик
Та й узявся в боки,
Бо він бачити не звик
Обрії широкі.
Покрутився на нозі,
Реготом залився,
Танцюристці-стрекозі
В пояс поклонився.


К.18
Допиши речення. Визнач головні та другорядні члени речення. Якими членами речень є іменники?
Дівчатка нарвали (чого?)...
Катруся прочитала (що?)...
Лист надіслали (кому?)...
Ми пишаємось (чим?) ...


К. 19
Спиши текст. Знайди і підкресли іменники у множині.
Уже давно відшуміли весняні наводки, відцвіли перші лугові квіти. На сусідських подвір'ях поквоктували квочки. Пташина малеча, наче жовті клубочки, бігала по тра­ві.

К. 20
Спиши вірш. Знайди іменники, вкажи у дужках їх рід.
Послухай, як струмок дзвенить,
Як гомонить ліщина.
З тобою всюди, кожну мить
Говорить Україна.
Послухай, як вода шумить —
Дніпро до моря лине, —
З тобою всюди кожну мить
Говорить Україна.
                                                                    (П. Осадчук)
К. 21
3 кожної групи слів утвори і запиши речення. Знайди іменники, вкажи їх число.
Де, пташок, нема, багато, там, мурашок.
Квітень, травень, з водою, з травою.


К. 22
Спиши текст. Підкресли іменники. У дужках познач
їх число і рід.
Все йде та йде. Ось уже і небо голубе і чисте, і вода голуба просвітчаста. Сонечко блищить і горить. Гаї роз­виваються, садки зацвітають. Увечері десь тьохнув соло­вейко на листяному клені, Кує зозуля на високій березі. Якийсь гомін, гук якийсь, чи з-під землі, чи з води, чи з неба.
( М. Вовчок)

К. 23
Запиши іменники в однині, вкажи їх рід.
Зразок: ночі — ніч (ж. р.)
Ножі —   ______________________________
друзі — _____________________________
ключі —_______________________________
кишені — ______________________________
яблука —____________________________
гриби —  ______________________________
вуха — ________________________________
море — ________________________________


К. 24
Прочитай прислів'я. Підкресли іменники, надпиши їх рід.
1. Добре слово краще за цукор і мед. 2. Правда своє візьме. 3. Вірний друг то найбільший скарб. 4. Дружба мов дзеркало: розіб'єш не склеїш.

К. 25
Запиши по кілька іменників за групами. Визнач їх рід.
     Зразок: тварини: верблюд (ч. р.), кінь (ч. р.), ко­за (ж. р.), теля (с. р.).
Меблі:____________________________ __________
Посуд:_____________________________________________
Люди:______________________________________________
Транспорт:_______________________________________ _____
К. 26
Добери «музичні» іменники, запиши їх, визнач рід.
Зразок: дорога (ж. р.), парасолька (ж. р.), місто (с. р.).





К. 27
Прочитай речення. Підкресли іменники, вжиті в однині. Надпиши їх рід.
1. Яке коріннячко, таке й насіннячко. 2. Пшениця колоситься — життя веселиться. 3. Навчання — це го­ловне завдання учня. 4. Яке дерево, такий клин, який батько, такий син.

К. 28
Прочитай вірш. Підкресли іменники. Надпиши, у якому числі вони вжиті.
І ліси, і рівнини,                                Щоб могли всі народи
ріки, гори, поля, —                           жити в спільній сім'ї,
все це — наша Вітчизна,                  захистімо природу,
неозора земля.                                  бережімо її!
(Ю. Михайленко )


К. 29
Прочитай і спиши, вставляючи пропущені прийменники в, на.
Україна ... давній славі,
... козацьких пригодах,
 ... заквітчаних левадах,
 ... рідних синіх водах.


Комментариев нет:

Отправить комментарий