понедельник, 27 марта 2017 г.

Відкритий урок з математики 1 клас

Тема. Письмова нумерація  чисел 11 – 20. Вправи та задачі на засвоєння   таблиць додавання і віднімання в межах 10.  (Слайд №1)


Мета:  виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики, почуття
           взаємодопомоги, дружні стосунки; продовжити роботу над     формуванням навичок усної лічби в межах 11- 20,  вміння складати й розв’язувати задачі за малюнками, самостійно ставлячи до задач запитання; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість.
Тип уроку:  комбінований
Форма проведення: урок – казка
Обладнання: предметні малюнки, картки з цифрами, прикладами, геометричні фігури.
                                                  Зміст уроку
І. Організаційний момент.
1. - Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось усмішками. (Вітаються, повернувшись до присутніх).
Всі сідайте тихо, діти,
        Домовляємося не шуміти,
        Руку гарно підіймати,
        На уроці не дрімати,
        А знання мерщій хапати.
        То ж гаразд, часу не гаєм
        І урок вже починаємо.
–  Сьогодні у нас надзвичайно цікавий урок тому я хочу, щоб ви:
                      Не просто слухали, а  … (чули),                                 
                      Не  просто дивилися, а … (бачили),                       
                      Не просто відповідали, а … (міркували),  
                      Дружно й плідно працювали.
2. Налаштування  на  плідну  працю.  (Слайд №2)
 -  Люблю  я  свій  розум, увагу  та  пам'ять
    Працює  мій  мозок  і  вчусь  я  старанно
    Сприймаю  все  нове  і мислю  логічно
    і  вчителя  слово  здійсню  я  практично.  
ІІ. Оголошення  теми  та  очікуваних  навчальних  результатів.
- Сьогодні  на  уроці  ви  повинні:
ЗНАТИ:    •  як утворюються   і  називаються  числа  другого  десятка;
                 
ВМІТИ:    • Правильно називати  числа  другого  десятка;
                  • розв’язувати   приклади  і  задачі   на  додавання  і  віднімання   в    
                    межах  10.
Розминка. Візьміть таблички і порахуйте від 1 до 20, двійками до 20.
Фізкультхвилинка (для очей)  (Слайд №3, 4, 5)


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, ви любите казки? А хочете потрапити у казку? Тож відгадайте казку з якою ми будемо мандрувати:  (Слайд №6)
                             На городі виростала,
                             Сили набирала,
                             Непомітно, дуже швидко,
                             Великою стала.
                             Став тут дід усіх гукати
                             Та красуню рвати.
                             А цю казку, діти, ви
                             Встигли відгадати?         (Ріпка)  (Слайд №7)
(виставляю на дошці малюнок ріпки)
Молодці! А давайте, згадаємо її героїв. (діти називають героїв казки «Ріпка»). Але казка наша і її герої  незвичайні, а математичні. І принесли вони вам завдання – випробування. То ж закриємо оченята і поринаємо у чарівний світ математичної казки. Відкриваємо очки. Ми уже у казці.
ІV.  Робота над темою уроку
Вчитель. - Хто із вас, діти,  нагадає початок казки «Ріпка»
Діти.  - Посадив дід ріпку і виросла вона велика превелика. Почав він ріпку тягнути та й не може витягти. (виставляю на дошці малюнок діда)
                                                                  (Слайд №8)  (Сдайд №9)  (Слайд №10)
Вчитель. Діти, дідусь старенький і сил у нього вже мало. Допоможемо йому витягти ріпку! Тільки ріпка у нього незвичайна. ЇЇ можна витягти тоді, якщо ви виконаєте завдання, які принесли  вам  герої нашої казки.
А дідусеве завдання буде ось таке: Записати числа у порядку зростання.                          
                                                                                                    (Слайд №11)


- Назвіть числа по порядку від 5 до 15.
- Назвіть «сусідів» числа 16, 14. 9.
- Назвіть число що передує числу 15.
- Назвіть число на 1 більше, ніж число 13, 17.
- Назвіть число на 1 менше, ніж 19, 17, 13.
Молодці, трішки підтягли ріпку. Але не витягли. Покликав дід бабусю.
-  Ось і бабуся!  (виставляю на дошці малюнок бабусі)  (Слайд №12)
Дідусь.  Допоможи, Бабусю, витягти ріпку.
Бабуся. Зараз, зараз, допоможу. Але спочатку дітки виконають мої завдання.
Завдання бабусі:
Скільки десятків і одиниць у цифрах:                         (Слайд №13)

Десятки
Одиниці
12


15


17


19


20


-  Вставити число за розрядами в таблицю (робота з абаками)  
-  Скласти записи і прочитати числа.    (Слайд №14)                       
Бабуся. Молодці, дітки, але без онучки нам не впоратись із ріпкою. Де ж наша онучка?   (виставляю на дошці малюнок онучки) (Слайд №15)
Онучка. Тут я, Дідусю, тут я Бабусю. Я приготувала для учнів свої завдання.
Математичні кросворди (робота в парах)  (Слайд №16)
8 +   = 10 -   = 6 + 4 =  - 3 = 
7 +  = 9 -  = 5 + 5 =  - 3 = 
3 +  = 5 -  = 1 + 9 =  - 3 = 
5 -  = 3 +  = 7 + 3 =  - 3  = 
4 -  = 2 +  = 6 + 4 =  - 3 = 
3 -  = 1 +  = 5 + 5 =  - 3 = 
 Відповідь: 7   (Слайд №17)
-  Яка цифра об’єднує райдугу, музику, дні тижня та чудеса світу? (Цифра 7)
                                                                                                              (Слайд №18)
- Дати характеристику числу 7 .  
Каліграфічна хвилинка.
-  Давайте пропишемо цю цифру, але спочатку зробимо зарядку для очей  
-  То ж приготуйте зошити з математики. Як треба працювати із зошитом?
                                Зошит свій я відкриваю
                                Навскоси його кладу
                                Ручку я ось так тримаю
                                Сяду рівно не зігнусь
                                Буду я писати вправно
                                До роботи я берусь
                                Слухайте уважно і пишіть!
    7 77 777…
-  Яку закономірність ви побачили? Як продовжити ряд?
Вчитель. Молодці, але  ріпка так міцно сидить. Не вдалось її витягти ні Дідусеві, ні Бабусі, ні Онучці. Я думаю, що тут не обійтись, без кого?.. Вірно без собачки Жучки. (виставляю на дошці малюнок собачки) (Слайд №19)
Жучка хоче перевірити як ви вмієте писати математичний диктант.
Математичний диктант:
  • запишіть числа, в яких 1 десяток  3 одиниці; 1 десяток  5 одиниць; 2 десятки;
  • число 15 збільшити на 1
  • число 16  зменшити на 16
  • запишіть різницю чисел 13 і 3
  • суму чисел 10 і 2
Учитель.  Подивіться, на дошку  і перевірте, правильність написання диктанту.  (Слайд №20)
Відповіді: 13, 15, 20; 16, 0, 10, 12.
-  Яке найбільше число? (20)
-  Яке найменше число?  ( 0)
Підніміть руку хто допустив 1 помилку, 2, 3…
Вчитель. Ви напевно, втомились, то ж трохи відпочинемо.
Фізкультхвилинка (Слайд №21)
А тепер зробимо графічний диктант. Візьміть аркуші в клітинку, позначте крапку з якої почнемо:
4 клітинки вгору, 1 кл. вправо, 1 вниз, 1 вправо, 1 вгору, 1 вправо, 4 кл. вниз, 8 вправо, 2 вниз, 2 вправо, 1 вниз, 2 вліво, 2 кл. вниз, 1 вліво, 2 вгору, 1 вліво, 2 вгору, 3 вліво, 2 вниз,  1 вліво, 2 вгору, 1 вліво, 2 вниз, 1 вліво, 2 вгору, 1 вліво, 3 вгору, 1 вправо.
- Діти, хто ж  до нас прийшов допомагати ріпку витягати? Вірно, кішка – Варварка. (виставляю на дошці малюнок кішки)  (Слайд №22)
Варварка принесла вам приклади, які потрібно розв’язати самостійно.
Вони ось на дошці. ( учні працюють самостійно, далі звіряються із відповідями на дошці.)  (диференціовано) (Слайд №23)
ПРИКЛАДИ:
1в. 10 + 6 =     16 - 6 =     16 - 10=     10+4=
2в. 8+2+4 =     14-4-3=     6+4+3=     12-2-5=
3в. 12 – 10 + * = 6     10 – 4 + * = 9     2+ 7 - * = 10    15 - 5 -*= 8
1+10                        7-4
2+8                          9-6
7+3                         10-3
Вчитель.  Ви гарно потрудились із Варваркою, але потрібно ще трішечки зусиль. Щоб витягнути ріпку. У вас на партах геометричні фігури. Складіть із них елементи звірка і відгадайте, що це за звірятко.
( діти отримують геометричні фігури і складають мишку)
Ну що, здогадались хто нам допоможе витягнути ріпку? Вірно – Мишка.
А ось і вона. (виставляю на дошці малюнок мишки) (Слайд № 24)
Мишка хоче побачити як ви вмієте розв’язувати задачі. Знайдіть у підручнику  на с.84 завдання 4. Нагадайте мені з яких частин складається задача. ( діти розповідають та імітують елементи задачі). А тепер завдання.
1) Складіть за малюнком задачу. Діти складають і розв’язують задачу за  малюнком (с.75 № 3) по групам.
2) Розв'язування текстової задачі. (аналіз задачі, розв’язання, записування у зошитах)
V. Рефлексія
Вчитель. А тепер я вам хочу  дати своє завдання:
Вам слід розв’язати приклади, поставивши відповіді у порядку  зменшення і за допомогою шифру прочитати слово.
П  10 + 3=                  І  16 – 1 =
Р   10+9 =                 К 12 – 1 =
А   14 – 4 =


19
15
13
11
10
Р
І
П
К
А
-  Молодці,  діти. Ви  впорались із усіма завданнями, які принесли нам герої казки «Ріпка» всі разом  витягнули ріпку. Чому герої казки поодинці не змогли витягнути ріпку? Вони робили добрі справи? А які добрі справи робимо і будемо робити ми? Кому ми  їх присвячуємо?
VІ.  Підсумок уроку.
- Що нового ви дізнались сьогодні на уроці?
- Чи сподобався вам урок?
- Які завдання були для вас найцікавіші?
- Герої казки дякують вам за допомогу. Ви  молодці, знаєте математику, розумні, кмітливі та ще й дружні. (Слайд №25)
                                       Урок наш закінчився, діти.
Бажаю кожному із вас і нас  радіти.

Комментариев нет:

Отправить комментарий