Тема. Письмова нумерація чисел 11 – 20. Вправи та задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання в межах 10. (Слайд №1)
Мета: виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики, почуття
взаємодопомоги, дружні стосунки; продовжити роботу над формуванням навичок усної лічби в межах 11- 20, вміння складати й розв’язувати задачі за малюнками, самостійно ставлячи до задач запитання; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: урок – казка
Обладнання: предметні малюнки, картки з цифрами, прикладами, геометричні фігури.
Зміст уроку
І. Організаційний момент.
1. - Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось усмішками. (Вітаються, повернувшись до присутніх).
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляємося не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
То ж гаразд, часу не гаєм
І урок вже починаємо.
– Сьогодні у нас надзвичайно цікавий урок тому я хочу, щоб ви:
Не просто слухали, а … (чули),
Не просто дивилися, а … (бачили),
Не просто відповідали, а … (міркували),
Дружно й плідно працювали.
2. Налаштування на плідну працю. (Слайд №2)
- Люблю я свій розум, увагу та пам'ять
Працює мій мозок і вчусь я старанно
Сприймаю все нове і мислю логічно
і вчителя слово здійсню я практично.
ІІ. Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів.
- Сьогодні на уроці ви повинні:
ЗНАТИ: • як утворюються і називаються числа другого десятка;
ВМІТИ: • Правильно називати числа другого десятка;
• розв’язувати приклади і задачі на додавання і віднімання в
межах 10.
Розминка. Візьміть таблички і порахуйте від 1 до 20, двійками до 20.
Фізкультхвилинка (для очей) (Слайд №3, 4, 5)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, ви любите казки? А хочете потрапити у казку? Тож відгадайте казку з якою ми будемо мандрувати: (Слайд №6)
На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати? (Ріпка) (Слайд №7)
(виставляю на дошці малюнок ріпки)
Молодці! А давайте, згадаємо її героїв. (діти називають героїв казки «Ріпка»). Але казка наша і її герої незвичайні, а математичні. І принесли вони вам завдання – випробування. То ж закриємо оченята і поринаємо у чарівний світ математичної казки. Відкриваємо очки. Ми уже у казці.
ІV. Робота над темою уроку
Вчитель. - Хто із вас, діти, нагадає початок казки «Ріпка»
Діти. - Посадив дід ріпку і виросла вона велика превелика. Почав він ріпку тягнути та й не може витягти. (виставляю на дошці малюнок діда)
(Слайд №8) (Сдайд №9) (Слайд №10)
Вчитель. Діти, дідусь старенький і сил у нього вже мало. Допоможемо йому витягти ріпку! Тільки ріпка у нього незвичайна. ЇЇ можна витягти тоді, якщо ви виконаєте завдання, які принесли вам герої нашої казки.
А дідусеве завдання буде ось таке: Записати числа у порядку зростання.
(Слайд №11)
- Назвіть числа по порядку від 5 до 15.
- Назвіть «сусідів» числа 16, 14. 9.
- Назвіть число що передує числу 15.
- Назвіть число на 1 більше, ніж число 13, 17.
- Назвіть число на 1 менше, ніж 19, 17, 13.
Молодці, трішки підтягли ріпку. Але не витягли. Покликав дід бабусю.
- Ось і бабуся! (виставляю на дошці малюнок бабусі) (Слайд №12)
Дідусь. Допоможи, Бабусю, витягти ріпку.
Бабуся. Зараз, зараз, допоможу. Але спочатку дітки виконають мої завдання.
Завдання бабусі:
Скільки десятків і одиниць у цифрах: (Слайд №13)
Десятки
|
Одиниці
| |
12
| ||
15
| ||
17
| ||
19
| ||
20
|
- Вставити число за розрядами в таблицю (робота з абаками)
- Скласти записи і прочитати числа. (Слайд №14)
Бабуся. Молодці, дітки, але без онучки нам не впоратись із ріпкою. Де ж наша онучка? (виставляю на дошці малюнок онучки) (Слайд №15)
Бабуся. Молодці, дітки, але без онучки нам не впоратись із ріпкою. Де ж наша онучка? (виставляю на дошці малюнок онучки) (Слайд №15)
Онучка. Тут я, Дідусю, тут я Бабусю. Я приготувала для учнів свої завдання.
Математичні кросворди (робота в парах) (Слайд №16)
8 + = 10 - = 6 + 4 = - 3 =
7 + = 9 - = 5 + 5 = - 3 =
3 + = 5 - = 1 + 9 = - 3 =
5 - = 3 + = 7 + 3 = - 3 =
4 - = 2 + = 6 + 4 = - 3 =
3 - = 1 + = 5 + 5 = - 3 =
Відповідь: 7 (Слайд №17)
- Яка цифра об’єднує райдугу, музику, дні тижня та чудеса світу? (Цифра 7)
(Слайд №18)
- Дати характеристику числу 7 .
Каліграфічна хвилинка.
- Давайте пропишемо цю цифру, але спочатку зробимо зарядку для очей
- То ж приготуйте зошити з математики. Як треба працювати із зошитом?
Зошит свій я відкриваю
Навскоси його кладу
Ручку я ось так тримаю
Сяду рівно не зігнусь
Буду я писати вправно
До роботи я берусь
Слухайте уважно і пишіть!
7 77 777…
- Яку закономірність ви побачили? Як продовжити ряд?
Вчитель. Молодці, але ріпка так міцно сидить. Не вдалось її витягти ні Дідусеві, ні Бабусі, ні Онучці. Я думаю, що тут не обійтись, без кого?.. Вірно без собачки Жучки. (виставляю на дошці малюнок собачки) (Слайд №19)
Жучка хоче перевірити як ви вмієте писати математичний диктант.
Математичний диктант:
- запишіть числа, в яких 1 десяток 3 одиниці; 1 десяток 5 одиниць; 2 десятки;
- число 15 збільшити на 1
- число 16 зменшити на 16
- запишіть різницю чисел 13 і 3
- суму чисел 10 і 2
Учитель. Подивіться, на дошку і перевірте, правильність написання диктанту. (Слайд №20)
Відповіді: 13, 15, 20; 16, 0, 10, 12.
- Яке найбільше число? (20)
- Яке найменше число? ( 0)
Підніміть руку хто допустив 1 помилку, 2, 3…
Вчитель. Ви напевно, втомились, то ж трохи відпочинемо.
Фізкультхвилинка (Слайд №21)
А тепер зробимо графічний диктант. Візьміть аркуші в клітинку, позначте крапку з якої почнемо:
4 клітинки вгору, 1 кл. вправо, 1 вниз, 1 вправо, 1 вгору, 1 вправо, 4 кл. вниз, 8 вправо, 2 вниз, 2 вправо, 1 вниз, 2 вліво, 2 кл. вниз, 1 вліво, 2 вгору, 1 вліво, 2 вгору, 3 вліво, 2 вниз, 1 вліво, 2 вгору, 1 вліво, 2 вниз, 1 вліво, 2 вгору, 1 вліво, 3 вгору, 1 вправо.
- Діти, хто ж до нас прийшов допомагати ріпку витягати? Вірно, кішка – Варварка. (виставляю на дошці малюнок кішки) (Слайд №22)
Варварка принесла вам приклади, які потрібно розв’язати самостійно.
Вони ось на дошці. ( учні працюють самостійно, далі звіряються із відповідями на дошці.) (диференціовано) (Слайд №23)
ПРИКЛАДИ:
1в. 10 + 6 = 16 - 6 = 16 - 10= 10+4=
2в. 8+2+4 = 14-4-3= 6+4+3= 12-2-5=
3в. 12 – 10 + * = 6 10 – 4 + * = 9 2+ 7 - * = 10 15 - 5 -*= 8
1+10 7-4
2+8 9-6
7+3 10-3
Вчитель. Ви гарно потрудились із Варваркою, але потрібно ще трішечки зусиль. Щоб витягнути ріпку. У вас на партах геометричні фігури. Складіть із них елементи звірка і відгадайте, що це за звірятко.
( діти отримують геометричні фігури і складають мишку)
Ну що, здогадались хто нам допоможе витягнути ріпку? Вірно – Мишка.
А ось і вона. (виставляю на дошці малюнок мишки) (Слайд № 24)
Мишка хоче побачити як ви вмієте розв’язувати задачі. Знайдіть у підручнику на с.84 завдання 4. Нагадайте мені з яких частин складається задача. ( діти розповідають та імітують елементи задачі). А тепер завдання.
1) Складіть за малюнком задачу. Діти складають і розв’язують задачу за малюнком (с.75 № 3) по групам.
2) Розв'язування текстової задачі. (аналіз задачі, розв’язання, записування у зошитах)
V. Рефлексія
Вчитель. А тепер я вам хочу дати своє завдання:
Вам слід розв’язати приклади, поставивши відповіді у порядку зменшення і за допомогою шифру прочитати слово.
П 10 + 3= І 16 – 1 =
Р 10+9 = К 12 – 1 =
А 14 – 4 =
19
|
15
|
13
|
11
|
10
|
Р
|
І
|
П
|
К
|
А
|
- Молодці, діти. Ви впорались із усіма завданнями, які принесли нам герої казки «Ріпка» всі разом витягнули ріпку. Чому герої казки поодинці не змогли витягнути ріпку? Вони робили добрі справи? А які добрі справи робимо і будемо робити ми? Кому ми їх присвячуємо?
VІ. Підсумок уроку.
- Що нового ви дізнались сьогодні на уроці?
- Чи сподобався вам урок?
- Які завдання були для вас найцікавіші?
- Герої казки дякують вам за допомогу. Ви молодці, знаєте математику, розумні, кмітливі та ще й дружні. (Слайд №25)
Урок наш закінчився, діти.
Бажаю кожному із вас і нас радіти.
Комментариев нет:
Отправить комментарий