вторник, 28 марта 2017 г.

 Тема: Подорож сторінками казок.
Мета : провести корекцію уміння дітей слухати, відповідати на запитання; розвивати пам'ять, увагу, мислення, мову, формувати творче мислення, уміння впізнавати казки за змістом загадок та сюжетними малюнками, виховувати інтерес до народної творчості, любов до книги, бажання читати казки та інші твори.
Обладнання: маски, ілюстрації до казок у мультимедійному варіанті, виставка книг, малюнки дітей на тему «Мій улюблений герой казки», відео супровід.
Форма проведення: вікторина.
Готуючись до свята, діти мають прочитати казки «Золотий ключик», «Ріпка», «Колобок», «Івасик-Телесик», «Попелюшка».
Дійові особи: Буратіно, Ріпка, Колобок, Івасик- Телесик, Попелюшка.

                               Хід
Ведучий 1. З давніх-давен прийшли до нас казки. Вони передавалися раніше з вуст в уста і були доступні всім: і дорослим, і малим. Український народ завжди був багатий на талановитих оповідачів. Саме від них позаписували визначні наші письменники і вчені тисячі і тисячі чудових казок.
Ведучий 2. Ми з вами, дорогі діти, також прочитали, прослухали багато казок.  І тому сьогодні перевіримо: чи всі були уважними, добре все запам'ятали, чи нічого не наплутали.
Казки — це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло.
Казок країна чарівна
У  гості й вас чека вона.
Отож, часу не гайте,
У подорож рушайте!
(Звучить пісня «В гостях у казки» під одночасний перегляд  відео «Уривки казок»)
Ведучий 1. ( Слайд №1)          
Запрошую і я також
Усіх в казкову подорож!
Хто дружить із книжками.
Завжди йде поруч з нами.
Відкриваємо першу сторінку казок. Відгадайте про героя якої казки йде мова у загадці і як його ім'я.  
Чоловічок цей маленький
Ключ шукає золотий.
Гострий, довгий, дерев'яний.
Всюди ніс встромляє свій.
Поміркуйте, поспішіть.
Як же звуть його? Скажіть.
(Діти відгадують казку «Золотий ключик» 0. Толстого і називають її головного героя — Буратіно. На проекторі з'являються картини сюжетів  із  казки ( Слайд №.2,3). Вчитель запрошує в гості першого героя – Буратіно. Учень у костюмі Буратіно заходить до класу.)
                              Буратіно.
                          Добрий день, шановні діти.
                          Дуже радий бачить вас;
                          Хочу з вами подружитись.
                          Тож у подорож зібравсь.
Ведучий 2.  Ходімо, Буратіно, разом з нами, веселіше буде.
А ми, діти, перегортаємо другу сторінку казок.
На городі що за черга?
Дід і Баба тут стоять.
Тягнуть щось поперед себе
І не витягнуть ніяк.
Казку швидко ви впізнайте,
Всіх героїв відгадайте.
(Діти називають українську народну казку «Ріпка» й називають всіх її героїв. На проекторі з'являються картини сюжетів  із  казки ( Слайд № 4). До  класу заходить учениця в костюмі Ріпки.)
       Ріпка.
Дуже я смачна й корисна.
Тож і раджу дітворі
На обід всім ріпку їсти,         
Щоб ніколи не хворіти.
Але треба потерпіти.
Бо, шановні, недарма
Треба в полі походити,
Щоб я виросла така.
На городі все стою
І ніде більш не буваю,
В подорож візьміть свою,
Любі діти, я благаю.
Ведучий 1. Обов'язково візьмемо, правда, діти? Ходімо, Ріпко, разом веселіше буде.  А ми перегортаємо третю сторінку казок і для цього відгадаємо наступну загадку.
Хто кругленький і смачненький
Із віконця скік та скік.
Втік від Баби і від Діда
До лисички на язик?
Це не Зайчик ї не Котик,
Не бичок. Не Сірий Вовк,
Це веселий й хвалькуватий.
Невгамовний ... (Колобок).
(Діти називають Колобка з однойменної української казки. На проекторі з'являються картини сюжетів  із  казки ( слайд № 5,6).  До класу заходить учень у костюмі Колобка).
                             Колобок.
Знать, нема де правду літи,
Що хвалитись — це ганьба!
Вірю я й надіюсь, діти.
Що таких у вас нема.
Ведучий 2. Не сумуй, Колобку, ходімо разом з нами. Відкриваємо наступну казкову сторінку. (На проекторі з'являються картини сюжетів  із  казки ( слайд № 7,8).
В'ється річка невеличка
Й хлопчик у човні сидить,
З берега матуся кличе.
Щоб обідом пригостить.
І вгадать цього героя —
Справа зовсім нескладна.
Казка ця усім відома,
Про... (Телесика) вона.
(Діти відгадують Івасика-Талесика з однойменної української народної казки. Вчитель запрошує класу учня в костюмі Івасика- Телесика).
Івасик-Телесик.
                          Казку добре ви читали.
                          Що так швидко відгадали.
                          Не піддався я Ягусі,
                          Цій старій і злій бабусі.
                          Кожен з вас те певно знає.
                          Що добро перемагає.
Ведучий 1. Рушай з нами, Івасику-Телесику, веселіше буде.  Перегортаємо п'яту сторінку казок.
                        Що за хатка, що в ній тісно
                          Мишці, Зайчику, Вовку?
                          Нумо, діти, казку швидко
                          Відгадайте ви таку.
(Діти називають українську народну казку «Рукавичка» та її героїв. На проекторі декорація до казки. Діти переглядають інсценізацію казки «Рукавичка» у виконанні учнів підготовчого «А»  класу під класичну музику, що характеризує казкових героїв. )
Ведучий 2. Відгадайте наступну загадку.
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься?
Хто б відповів?
                                         (Червона Шапочка)
( Діти називають казку і вчитель запрошує до гостини її героїню. На проекторі для допомоги дітям слайд № 11,12.  Входить дитина у костюмі Червоної шапочки. Героїня представляє себе віршиком. )
Ведучий 1. Мишко, ходімо з нами, веселіше буде.  І ми перегортаємо останню сторінку нашої казкової подорожі. (На допомогу дітям виставляється слайди із казки «Попелюшка».)
                          Що за казка, друже мій.
                          Незнайомка живе в ній.
                                      Ти впізнаєш вмить її;
                          Одяг весь у попелі,
                          Мачуха все свариться.
                          Сестри насміхаються...
(Діти відгадують Попелюшку з  однойменної казки Ш. Перро. Включається слайд № 13,14. До класу заходить учениця в костюмі Попелюшки).

                           Попелюшка.



Танцювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
Є така у мене звичка –
Десь губити черевички.                          
Плакати мені не личить.
Просто засмутилась я,
Що згубила черевичок
На балу у короля.



Ведучий 2 . Не сумуй, Попелюшка, я познайомлю тебе зі своїми друзями.
Діти, пограймо у гру-калейдоскоп «Впізнай героя казки» за малюнками, що їх зображують. Скажіть: «Із якої казки цей герой і хто її автор?»
(Діти за слайдами № 15-26  грають у гру. )
Ведучий 1. От  і  скінчилась наша подорож по сторінках улюблених казок. Ви дуже добре впорались із завданнями Читайлика. Підведемо підсумки і визначимо найкращих читачів, справжніх шанувальників казок. А їх у нас чимало.
(Оголошуються підсумки вікторини, переможці одержують в подарунок дитячі розфарбовки.)
Дорогі діти, продовжуйте дружити з книгою, будьте активними читачами бібліотеки. Знайте, що книга — джерело знань, ваш найкращий друг і порадник.
Ведучий 2. Всі діти за активну участь нагороджуються переглядом мультфільму «Машині казки».  
Уважно подивіться і послухайте розповідь Марійки і скажіть:
  • Які казки сплутала «до кучі» маленька Марійка?
  • Запам'ятайте всі  поради, що  дівчинка дасть вам.
(Перегляд мультфільму.)

Комментариев нет:

Отправить комментарий