вторник, 28 марта 2017 г.

Доповідь

Інноваційні шляхи взаємодії учнів та учителя як чинник              підвищення якості знань молодших школярів

У всіх країнах світу шукають щляхи підвищення ефективності навчання. В Україні проблема впливу навчання активно розробляється використанням останніх досягнень в психології, інформатики та теорії управління пізнавальної активності.
Якість освіти розуміється як набір основних властивостей і характеристик освіти, який може задовольнити потреби дітей шкільного віку і спільноти .
З чого воно складається?
  • З вищого рівня професіоналізму вчителів
  • Створення комфорту в навчанні школярів
  • Міцності знань учнів
  • Дотримання санітарно - гігієнічних норм
  • З матеріально-техничногозабеспечення школи.
Основною метою початкової освіти є навчити кожну дитину протягом короткого періоду часу поглинати, конвертувати і використовувати в практичній діяльності величезну масу  інформації.
Визнаючи урок як базова форма навчання, ми постійно шукаємо шляхи подальшого вдосконалення його.
Компоненти якості освіти:
  • якість викладання школярів у навчальні напрямки;
  • якість сформованості загально учбових умінь школярів (можливість працювати з підручником, текстом, скласти план, вміння аналізувати, робити висновки та ін.);
  • якість вихованості школярів (контролюється спеціальними методиками);
  • якість розвитку особистості учнів (емоції, волі, пізнавальних інтересів, мотивації, тощо);
  • якість соціальної адаптації (можливість знайти свою «нішу» в суспільстві).
Конфуцій казав: "Три шляхи ведуть до пiзнання: спосіб мислення – самий благородний; шлях руйнування це спосіб найпростіший; і шлях досвіду - це найбільш важкий". Ми повинні піти на всі три дороги за один раз. Це є вимогою нашої професії.
Специфіка нашої педагогічної діяльності навчання в тому, що вона є невід'ємною частиною процесу навчання, яка складається з викладання і навчання.
Для покращення якості освіти, педагог повинен керувати:
• формулювання цілей учнів;
• мотивацію їх діяльності;
• формування умінь учнів;
• створення зворотних зв'язків "учитель-учень";
• створення проблемних ситуацій;
• конфортним самопочуттям всіх учасників навчально-виховного процесу.
Для професійно працюючого вчителя, очевидно, що все це має бути в його полі зору, під його впливом.
Методична робота в початковій школі:
  • слідуючи традиціям та впровадження інновацій;
  • підвищення компетенції вчителів;
  • розробка та впровадження новітніх інформаційних технологій;
  • визначення причини типових проблем школярів та їх корекція;
  • визначення рівня розвитку якості знань учнів;
  • накопичення та фіксації індивідуальних досягнень учнів шляхом оформлення портфоліо;
  • організація діяльності за проектом розвитку творчих здібностей учнів.
Цільові напрямки:
  • удосконалення навчально-виховного процесу та результатами навчання;
  • створення умов для підвищення мотивації до навчання, саморозвиток, автономії у процесі прийняття рішень;
  • забезпечення навчального процесу на нинішньому рівні;
  • створення умов для задоволення освітніх потреб дитини;
  • удосконалення системи виховної роботи як засіб покращення якості освіти;
  • забезпечити фізичний розвиток учнів, використання здоров'язберігаючих технологій;
  • поліпшення матеріально-технічної бази школи.
Завдання:
  • синтез та впровадження у практику провідного педагогічного досвіду;
  • формування ставлення на розвиток сучасних освітніх технологій, підходи для підготовки якісно нового молодшого школяра;
  • створення єдиної системи урочної і позаурочної діяльності вчителя і учнів, спрямованих на різносторонній розвиток навчального процесу;
  • організація взаємодії вчителів початкових класів, психолога, логопеда і батьків з метою вивчення і розвитку індивідуальних здібностей школярів.
Завдання вчителя - створення сприятливих умов в класі для колективної роботи і розумно керувати цим процесом.
Технології та методики, які використовуються в початковій школі:
  • технологія особистісно – орієнтованого навчання;
  • технологія рівневого диференціювання;
  • технологія ігрового навчання;
  • технологія системно - діяльнісного підход у(проблемне навчання);
  • діяльність проекту;
  • здоров'язберігаючі технології;
  • інформаційно -комунікаційні технологій.
1) Важливим інструментом для підвищення ефективності уроку є різноманітність видів діяльності на уроці. К.Д.Ушинський відзначив, що дитина потребує роботи безперестанно і втомлюється не діяльністю, а від монотонної схожістю. Молодші школярі поглинають знання краще, якщо на уроці почергово різні і короткочасні види робіт. Майте на увазі, однак, що різноманітність видів діяльності школярів саме по собі не забезпечує їх активності, якщо це не пов'язано з метою уроку, не є її вираженням.
2) У навчанні з молодшими учнями необхідні елементи гри. Гра, будучи основним видом діяльності дошкільника, продовжує займати важливе місце в житті молодших школярів, вона розглядається як важлива складова основної діяльності молодших школярів-навчання. Елементи гри активізують учбову діяльність учнів , сприяють розвитку незалежності та ініціативи, партнерства та самодопомоги у праці. Гра є важливим засобом підвищення задоволення зацікавленості учнів у процесі навчання.
В початковому навчанні  широко поширені дидактичні або навчальні ігри. Вони мають пізнавальний зміст і направлені на розумовий розвиток школярів.
Гра є одним з найбільш важливих засобів психічного і морального виховання дітей, цей засіб захоплення знімає неприємні або заборонені для особистості школяра турботи.
Ігри поділяються на творчі та ігри з правилами. Творчі ігри, у свою чергу, містять: театральні, сюжетно-рольові, будівельні ігри. Ігри з правила - це дидактична, рухлива, музична гра та ігри-забави.
Яке значення має гра? Під час гри, діти мають звичай зосередитися, самостійно мислити, розвивається увага, прагнення до знань. Захопившись, діти не помічають, що вчаться: пізнають, запам'ятовують нове, орієнтуються у нестандартних ситуаціях, поповнюють запас уявлень, понять, розвивають фантазію. Навіть самі пасивні діти підключаються до гри з великим бажанням, роблячи все можливе, щоб не підвести друзів по грі.
Із загальної різноманітності ігор саме дидактичні ігри найбільш тісно пов'язані з навчально-виховним процесом.
3) Вже в початковій школі більшість учнів займають в учбовому процесі пасивну роль і починають втрачати інтерес до навчання. Тому важливо розвивати навички і підтримувати учнів не для того, щоб навчити його, а  допомагати йому вчитися і розвиватися. Можливості для особистісного зростання має бути результатом пізнавальної діяльності. Найбільш конструктивним рішенням проблеми є створення навчального середовища, в якому учень бере активне особисте ставлення і повною мірою виразить себе, свою особистість. Заслуговують на увагу колективна форма пізнавальної діяльності.
Що це таке? Це така форма в якій колектив вчить кожного з її членів, і в той же час, кожен з членів команди бере активну участь у підготовці всіх інших його членів - робота в парах, в групах.
4) Учбовий проект "Використання сучасного обладнання та технологій в побудові освітнього середовища на основі діяльнісного метода".
5) Проект «Розвиток пам'яті» на уроках української мови.
6) Предметні декади в початковій школі.
7) Використання ІКТ дозволить вам зануритися в інший світ, побачити на власні очі. За даними досліджень у людській пам'яті залишається 1/4 з матеріалу, який почув, 1/3 від побаченого, 1/2 від те, що вони побачили і почули, 3/4 матеріалу, якщо учень бере активну участь в навчанні. Комп'ютер дозволяє поліпшити процес навчання: поліпшення змісту, методів та організаційно-правових форм. З активним використанням ІКТ у початковій школі освіта в цілому є краще, простіше формуються компетентності в галузі зв'язку: вміння зібрати факти, порівняти їх, організовувати, висловлювати свої думки на папері і усно, логічно, щоб слухати і розуміти усне і писемне мовлення, відкрити для себе щось нове, робити вибір і приймати рішення.
Використання ІКТ на різних уроках дозволяє перейти від пояснювально- ілюстрованого способу до діяльнісного, при якому дитина стає активним суб’єктом учбової діяльності. Це сприяє значущого навчання учнів.
Таким чином, щоб поліпшити якість освіти необхідно:
  • використовувати на уроках та позаурочний час сучасних інноваційних методів, нових форм організації та проведення навчальних занять;
  • продовжувати методичне покращення вчителів для підвищення їх професіоналізму;
  • більше і більше застосування сучасних освітніх технологій в класі, потенціал інформаційні та комунікаційні технології, Інтернет.





















































Комментариев нет:

Отправить комментарий